Українська мова 11 клас

Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку

Ачерв..як, надвечір..я, кав..яр
Бверхів..я, миш..як, сер..йозний
Вграв..юра, з..юрмитися, арф..яр
Гсузір..я, під..їхати, духм..яний



Запитання 2

Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення

Астомившийся за день
Бпочаткуючі поети
Вдозрівші яблука
Гцілюща рослина


Запитання 3

Лексичну помилку допущено в рядку

Ао сьомій годині ранку
Бна наступній неділі
Ввластивий учневі
Гприйшов у справах


Запитання 4

Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

АДовгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.
БНалякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.
ВДивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає.
ГЛюблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві.



Запитання 5

На другий склад падає наголос у слові

Апозначка
Бцентнер
Вдовідник
Гкаталог



Запитання 6

Спільнокореневими до слова зір є всі слова, ОКРІМ

Апрозріти
Бзоріти
Взиркати
Гнеозорий



Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
Слово демонів (речення 3) можна замінити словом


Аворогів
Блиходіїв
Вволхвів
Гдухів

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
З великої літери в тексті треба писати слово

А(З,з)емлю
Б(І,і)ндійці
В(Б,б)ога
Г(Б,б)огородиця

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні

Апершому
Бдругому
Втретьому
Гшостому

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
Вставним словосполученням ускладнено речення

Аперше
Бдруге
Вчетверте
Гшосте


Запитання 11

Помилку в написанні прислівника допущено в рядку

Азроду-віку, з давніх-давен, спрадавна
Бвидимо-невидимо, анічичирк, аби-де
Вяк-не-як, в основному, по-чиновницьки
Гбільш-менш, хтозна-коли, довкруги
Дпо-четверте, всього-на-всього, щосереди

Запитання 12

Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

Азіставити, просьба, зябра
Бусмішці, смієшся, посмішка
Внесеться, тюльпан, тьмяно
Гперифраз, фонетика, любов
Дкрай, вокзал, закріплення

Запитання 13

Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

Асвис..нути, ненавис..ний, пес..ливий
Бтиж..невий, тріс..нути, захис..ник
Внавмис..но, провіс..ник, хвас..нути
Градіс..ний, аген..ство, ціліс..ний
Дбалас..ний, перехрес..ний, зліс..ний

Запитання 14

Розгляньте рисунок. Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ

Ашоста година п’ятнадцять хвилин
Бп’ятнадцять хвилин сьомої
Вп’ятнадцять хвилин по шостій
Гчверть на сьому
Дчверть по шостій

Запитання 15

Помилку у відмінюванні іменника допущено в рядку

Арозмова з Олегом Плющ
Бгаманець Мар’яни Гриців
Втелефон Артема Сидька
Гзустріч з Ганною Гончарук
Дробота Данила Федоренка

Запитання 16

Прочитайте речення.
На рівнин(1)ому березі Ел(2)ади зібралося числен(3)е військо, а морські хвилі гойдали споряджен(4)і в дорогу кораблі: Менелай прагне помститися Парісу за викраден(5)я Єлени.
Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ

А1
Б2
В3
Г4
Д5

Запитання 17

Прочитайте речення.
Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

Авимкнути, незважаючи на, позачиняти
Бвиключити, незважаючи на, позакривати
Ввимкнути, не дивлячись на, позачиняти
Гвимкнути, незважаючи на, позакривати
Двиключити, не дивлячись на, позачиняти

Запитання 18

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

А«Саме щоденні звички роблять вас успішними людьми або невдахами», – стверджує Томас Корлі в книзі «Зміни свої звички – зміни своє життя».
БАвтор зазначає: «Близько 90 % багатіїв читають щодня бодай 30 хвилин. Це зазвичай три типи видань: біографії успішних людей, книги із саморозвитку та історичні розвідки».
В«Хочеш бути успішним – спілкуйся з успішними людьми, – наголошують фахівці та додають: – Краще мати справу із цілеспрямованими оптимістами, аніж із негативно налаштованими заздрісниками».
Г«Тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя», – підбадьорює читачів автор книги. – Усі лідери вміють радіти кожному дню, будь-якій дрібниці».
Д«А от що вам може бути не до вподоби, – інтригує Томас Корлі, – то це те, що багатії прокидаються за три години до початку свого робочого дня, бо мають устигнути залагодити дві-три особисті справи».

Запитання 19

Прочитайте речення.
Хмари(1) що з’явилися потім(2) було послано для того(3) щоб підкреслити бліду(4) трохи вицвілу за день синяву неба(5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

А1
Б2
В3
Г4
Д5

Запитання 20

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента
«Оглядаючи експозицію музею, …» додати

Аекскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.
Бусі експонати вразили нас своїм різноманіттям.
Вуважно слухайте гіда, робіть короткі записи.
Гнаші знання з історії були дуже доречними.
Дце чудова можливість поринути в минуле.

Запитання 21

Однорідними додатками ускладнено речення

АСофійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменинника.
БЛюбомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.
ВЯрослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею.
ГОлесина й Оксанина квартири розміщені праворуч від ліфта, біля сходів.
ДНазар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги.

Запитання 22

Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху» є складне речення

АУ сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, тому що так особистість може досягти успіху.
БУ сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, щоб особистість могла досягти успіху.
ВУ сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистістю успіху.
ГУ сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, бо так особистість досягне успіху.
ДУ сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху.

Запитання 23

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Вогнища то згасали,(1) то знову спалахували,(2) жахаючи собою темряву,(3) і тоді здавалося,(4) що на яр налетіли якісь фантастичні чорні птахи,(5) які кружляють над ним,(6) махаючи велетенськими крилами,(7) і все намагаються викрасти ті вогні.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

Акома 1 – між однорідними членами речення
Бкоми 2, 6 – при відокремленій обставині
Вкома 3 – на межі сурядних частин складного речення
Гкоми 4, 5 – на межі підрядних частин складного речення
Дкома 7 – при однорідних членах речення
Запитання 24

Доберіть до кожного фразеологізму антонім.

Фразеологізм:
1тримати в чорному тілі
2розкрити карти
3викинути з голови
4мозолити руки
Антонім:
Аставати дибки
Бгладити по голові
Входити довкола
Гне йти з думки
Дганяти собак

Запитання 25

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Випадок уживання тире:
1тире при відокремленій прикладці
2тире в складносурядному реченні
3тире при однорідних членах речення
4тире між підметом і присудком
Приклад речення:
АНа річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна тиша.
БНепереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.
ВДля гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.
ГКиївськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни.
ДЯ усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється.
Запитання 26

Приєднайте до частини речення «Сучасні пристрої мають допомагати користувачеві…» запропоновані фрагменти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.

Фрагмент речення:
1оскільки були створені власне для цього.
2й полегшувати життя в інформаційному світі.
3але надмірна залежність від них є небезпечною.
4їхня важлива функція – пошук інформації.
Тип речення:
Апросте з однорідними членами
Бпросте з відокремленими членами
Вскладнопідрядне
Гскладносурядне
Дскладне безсполучникове

Запитання 27

Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.

Тип односкладного речення:
1означено-особове
2неозначено-особове
3безособове
4називне
Приклад речення:
АУ королівстві дзеркал – лабіринт аватарів.
БІ дороги вперед тут тобі не підкажуть.
ВТут ні вітру, ні променів сонця нема.
ГУпізнаєш себе у віддзеркаленій парі.
ДДивовижної казки мудрі слова…

Запитання 28

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Діти вибирають книжки про драконів та ельфів, (1)характерників і (2)зачарованих музикантів, а, прочитавши їх, урешті виростають сильними й добрими, здатними (3)свідомо протистояти злу в (4)реальному житті та у власній душі.

Аіменник
Бприкметник
Вприслівник
Гформа дієслова (дієприкметник)
Дформа дієслова (дієприслівник)

Комментариев нет:

Отправить комментарий